Ta strona używa plików cookies.
Polityka cookies    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
Kocham Radzyń Podlaski

  Kochamy nasze miasto i jesteśmy z niego dumni!

112 POWIAT

Straciła pieniądze myśląc, że pomaga siostrze

Policja Lubelska

27-latka przez jeden z komunikatorów otrzymała prośbę z konta swojej siostry o opłacenie jej przesyłki za pomocą kodu BLIK. Niezwłocznie pomogła „siostrze” opłacić świąteczne prezenty i przekazała jej kod. Dopiero po transakcji dowiedziała się, że na konto jej siostry ktoś się włamał, a ona padła ofiarą oszustwa. Nie dajmy się oszukać!

27-latka z powiatu włodawskiego otrzymała przez jeden z komunikatorów internetowych prośbę z konta swojej siostry o opłacenie przesyłki za pomocą kodu BLIK. W związku z tym, że był to okres przedświąteczny a „siostra” prosiła o pomoc i obiecywała niezwłoczny zwrot należności – 27-latka bez wahania jej pomogła i przekazała jej kod BLIK opłacając jej rzekomą przesyłkę z prezentami o wartości tysiąca złotych. „Siostra” prosiła o kolejną wpłatę, ale niestety pokrzywdzona nie miała już dostępnych środków. Dopiero po transakcji dowiedziała się, że na konto jej siostry ktoś się włamał a ona padła ofiarą oszustwa.

Włodawscy policjanci apelują o ostrożność. Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, a przede wszystkim o tym, by nie przekazywać danych, kodów, numerów kont, pieniędzy ani dokumentów nieznanej osobie, a w przypadku osób internetowych próśb od bliskich potwierdzać czy faktycznie mamy do czynienia z rodziną. By zapobiec tego typu sytuacjom wystarczy zachować trzeźwy umysł, nie ulec emocjom i przede wszystkim potwierdzić informacje u rodziny i bliskich dzwoniąc na posiadane przez nich numery telefonów. Nie dajmy się oszukać!

Takiego wyłudzenia bardzo łatwo uniknąć:

- NALEŻY STOSOWAĆ DWUSKŁADNIOWE UWIERZYTELNIENIE SWOICH KONT SPOŁECZNOŚCIOWYCH (WÓWCZAS O WIELE TRUDNIEJ PRZEJĄĆ NASZE KONTO – ZALOGOWANIE SIĘ WYMAGA POTWIERDZENIA SMS);

- ZAWSZE WARTO POTWIERDZAĆ TOŻSAMOŚĆ „ZNAJOMYCH”, KTÓRZY PISZĄ DO NAS PRZEZ INTERNETOWE KOMUNIKATORY – NAJLEPIEJ ZADZWONIĆ DO TAKIEJ OSOBY;

- ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZAĆ DANE TRANSAKCJI PRZED JEJ ZATWIERDZENIEM W APLIKACJI BANKOWOŚCI MOBILNEJ (PRZESTĘPCA NIE SKORZYSTA Z KODU, DOPÓKI NIE POTWIERDZIMY TRANSAKCJI NA NASZYM TELEFONIE);

- TRZEBA CHRONIĆ SWÓJ TELEFON ORAZ SZCZEGÓLNIE PIN DO APLIKACJI MOBILNEJ BANKU.

B.Sz.

 

 

Komentarze obsługiwane przez CComment

Kategoria: